Ezzel a plakáttal (valamint tévés szpottal):


Hátbazmeg. Januárban három szigorlatot tettem le, mindhármat ötösre. Egy kibaszott hónapig látástól mikulásig csak egyenleteket értelmeztem, vázlatokat írtam, tanultam, tanultam, tanultam. Az is menjen a francba, aki szerint az állami finanszírozás egyenlő azzal, hogy az ember a tökét vakarja és a kólát vedeli a büfében öt évig.

Lássuk csak, mennyire volt ingyenes nekem az egyetem.
- az első két évben albérletben laktam. 4-5 másik sráccal osztoztunk egy 70 nm-es, töksötét, ütött-kopott lakáson. Havi ~25000 Ft volt az egy főre eső költsége, BKV-bérlet 1500-2000 Ft volt akkoriban, a vonatozásra is elment ugyanennyi. Kajára havonta elment 20-30000 (az napi ~1000 Ft volt!!!), telefonra 3-4000 Ft. Ezek fejébe jöhetett még az alkalmankénti mozi, sörözés, egyéb vásárlás. Ha tellett.
- bevételi oldal: szülők: fizették az albit, és kb. ennyi. Időnként egy kis plusz. Egyetemi pénzek: ösztöndíj havi 12-16000 Ft, 4.5-5 közötti átlagokra (tehát ez volt a plafon), valamint lakhatási támogatás, és egy tatai alapítvány ösztöndíja, összesen még ~8-12000 Ft. Ezek meglehetősen random módon érkeztek, pl. szorgalmi időszak első két hónapjában semmi, mert addig számolgatták, hogy mennyi az annyi. Felvettem diákhitelt, de az HITEL. Most faszán fizethetem vissza kb. addig, mire a leendő kölkeim is egyetemre jelentkeznek.

Szerintem összegezve meglehetősen minuszos lesz. Demagógoknak: akkor nem megyek moziba, és nem iszok meg egy-két sört hétvégente, ha Gyurcsány is átszáll egy Suzuki Swiftbe a W12-es Audiból. Oké?

A láblógatást meg inkább hagyjuk.

Köszönöm.

1 komment

Címkék: politika

A bejegyzés trackback címe:

https://lacalaca.blog.hu/api/trackback/id/tr72375152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Milánka 2008.05.04. 11:41:52

Abszolút megértelek, és minden tiszteletem a 4.5-5 átlagért! De felvetődtek bennem is kérdések a tandíjjal kapcsolatban: ha már az állam évről-évre csökkenti a forrásokat, akkor hogyan oldható meg, hogy ne omoljon ránk az épület (mint korábban Pécsen az orvosi előadó plafonja...)? Keszthelyen tanulok, Európa első agrártuományi felsőoktatási intézményében. Minden meg is maradt azon a szinten, ahogyan Festetics György gróf 300 éve megépíttette... Az egykori önálló egyetem asszimilálódott a veszpérmivel, aminek köszönhetően a hozzánk érkező alamizsna forásokat még ők is alaposan megdézsmálják... Tele van a kar olyan emberekkel, akik gyakorlatilag 0 tanulással nyomják, akár 10 évig, mert innen nem rúgnak ki senkit (de tényleg a világon senkit!), nem is mondják, hogy "ne erőltesd fiam az egyetemet..." mert kell a fejkvóta, nincs más esély az életben maradásra. Büfé-ruhatár szakokkal megduplázták a hallgatói létszámot, de még így is kong a vészharang, pénz nincs, színvonal nincs, épületbiztonság, kutatás-fejlesztés, vagy bármi, ami egyetemre emlékeztet nincs! Kérdés:
Tényleg jó, hogy ingyen, ratyi felvételivel akárkit felveszünk melegedni? Sosem volt ingyenes felsőoktatás, mi Keszthelyen most fizetjük az évtizedes "ingyenesség" árát...
süti beállítások módosítása