Folytatódjék a beszámoló az első hét eseményeiről.

Szerda

Reggel további ügyintézés, ezúttal a városházán, regisztráció a városlakóként. A hivatal egy hatalmas és ronda épületben van, alig tudtam bejutni, mert az alsó szint végig parkolóház. De bejutottam, és villámgyorsan sorra is kerültem. Kb. 30-an voltak előttem és negyed óra alatt ügyintézőhöz kerültem. Ez durván félpercenkénti ügyfélhívást jelent! Ezt csinálja utána bármelyik magyar hivatal. Regisztráció után kaptam egy kis füzetkét, mindenféle kedvezményes belépők vannak benne, ajándékként a város új polgárának. Szuper.

Ezután visszasétáltam az óvárosba, kicsit lófráltam a sétálóutcákon, bementem a Kaufhofba (nincs poszterük, semmilyen! grrr). Hazamentem ebédelni, majd elkaptam a buszt, ami a házunk elől egyenesen a csillagászati intézetben visz. Persze óránként csak egyszer, az élet azért nem teljesen rózsaszín.

Az intézet épülete (igazából kettőé, a MPIfR-é és az AIfA-é is)



Odaadtam a legfrissebb papírokat a titkárnőnek, majd hazaindultam. A buszprobléma miatt gyalog sétáltam haza, de megérte, mert szép városrészen át jöttem. Bevásárlás, vacsi, és szokványos esti dolgok következtek.


Csütörtök

A délelőttöt javarészt átaludtam, de a nap fő programja úgyis csak délután jött: a Welcome Day! Egy múzeumban volt az egyetem főépületével szemben. Az elején mindenféle okos dolgokról beszéltek nekünk, meg levetítettek egy promó-videót az egyetemről. Együttes erővel kitöltöttünk még egy-két formanyomtatványt is, meg kiosztottak vagy egy kiló prospektust meg füzetkét mindenkinek. Nem sok ERASMUS-os jött a második félévben, olyan huszan lehettünk. Voltak rajtunk kívül spanyolok, olaszok, egy norvég csajjal is beszélgettem. Az előadós rész után körbesétáltunk a egyetem közelebb lévő épületeiben (maga az egyetem kb. egyenletesen eloszlik az egész városon át). A túra alatt is sztoriztunk a helyi ex-ERASMUS hallgatókkal - a jogi kar épülete nem volt a legizgalmasabb téma számomra... A hivatalos program végén még  páran kisétáltunk a Rajna partjára, ilyen volt a kilátás (kattintós!):



Ja és este megtudtam, hogy a TDK-dolgozatunk első lett az OTDK-n!

Péntek

Méghozzá nagypéntek, tehát itt szünet van. Lássuk csak mit is csináltam... Öööö... Javarészt semmit. Vettem a két magyar lánynak (Ildikó & Katinka) repülőjegyet, mert a Germanwings-nél csak dombornyomott kártyát fogadnak el, nekik meg csak a szimpla OTP Junioros volt. Aztán este vettem még Emesének is, április végén jön meglátogatni, jipí! Meg realizáltam, hogy az ösztöndíjam jelentős hányadát átutalták, jipí!

Jaj tudom, még távtelepítettem hugommal Skype-ot az otthoni gépre, de szegény gép csak PIII-as, és nem akarta megemészteni. Anyuékkal való telefonálás egyelőre várat magára.

Szombat


A két lánnyal elvillamosoztunk Kölnbe, kicsit körülnézni. Reggel egy BMW Isetta állt a buszmegben, nagyon jól is nézett ki a BMW-színekben (tanulság: a Smartot már 30 éve feltalálták a bajorok taljánok*). Tessék megfigyelni még az atentikus hangcuccot!



Marha hideg szél fújt, úgyhogy meglehetősen kurta lett a program, egy-két szebb épület, Rajna-part, dóm. Majd ha jobb idő lesz még visszamegyünk, meg Emesével is el fogunk menni, ha itt lesz.


Szerintem még ők is fáztak.


Beültünk egy jó kis pizzériába, a pizzasütő kemence mellé melegedni, és befaltunk egy-egy hatalmas pizzát. Hazafele elaludtam a villamoson. Kellemesnek találva ezt az állapotot, otthon tovább folytattam. Este sikerült hugommal is webkamos kapcsolatba lépni. Utána kockulás hajnalig, írtam a posztomat a COROT-ról a Cydonia blogra (még nem már olvasható).

Vasárnap

Alvás sokáig, aztán jöttek a lányok, mert máshol nem tudnak netezni a hosszú hétvége alatt. Legalább volt kivel beszélgetni. Takarítottam a konyhában, mert szörnyű állapotok voltak. A koli nagyrészt üres, van egy kürtös srác, aki ezt nagyon élvezi, hallgattuk ahogy gyakorol. Holnap még húsvéthétfő, még egy nap punnyadás, de keddtől beindul az élet!




*:nad kolléga jelezte nekem a Belsőségen (thx!), hogy az Isetta eredetileg milánói származású, az ISO hűtőgép- es robogógyár találta ki. A bajorok csak megvették.

A bejegyzés trackback címe:

https://lacalaca.blog.hu/api/trackback/id/tr3456262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Péter I. Pápics · http://papics.blog.hu/ 2007.04.10. 19:33:01

Laca, gyere a blogomra, és védd meg a dolgozatunkat, mert kezd csatatérré válni...

kormos.blog.hu/2007/04/06/and_the_winner_is_1

lacalaca 2007.04.10. 21:23:25

Megtörtént.
süti beállítások módosítása