lacalaca 2007.11.05. 21:01

Viva Talma!

Éljen Talmácsi Gábor, a MotoGP 125-ös világbajnoka!



Hosszú út vezetett idáig. Talma pályafutását kb. 2001 közepétől követem nyomon, egy Autó-Motor cikkben találkoztam először a nevével. 7 év alatt 8 különböző csapat színeiben, amire én szubjektíve így emlékszem:

2001. Racing Service: az ifjú magyar fiú a mezőny végéről, egyszercsak a top tízben verekszik! Legjobb eredmény egy hatodik hely, év végére 34 pontot gyűjtve. Én meg belegrafitiztem a padomba a gimiben, hogy "Talma 28".

2002. Italjet: Na ez egy érdekes húzás volt. Az előző évben az Italjetesek csak szenvedtek, ezért okos kibucként csak csóváltam a fejem. Állítólag fűt-fát összeígértek csoda-fejlesztésekről, de azzal a motorral elindulni is csoda volt... Pár eredményelen verseny után Talma dobbanott, és a hosszú nevű PEV Adac Sachsen Honda csapattal Brazíliában a fantasztikus negyedik helyre érkezik! A Hondával 10 verseny alatt 20 pontot szerzett.

2003. Exalt Cycle Aprilia:
az előző évi bajnok csapata! De ez a csapat már nem a tavalyi, ráadásul egyértelműen a német Jenkner az első számú versenyző. Az év második felében Talma is felgyorsul, 70 pontot gyűjt, és 14. lesz világbajnokságban.

2004. Semprucci Malaguti:
Talma gyári versenyző! Csak hát a Malaguti nem volt egy bajnok gép... Az év végén a csapat is elismerte, hogy Talma nélkül nem jött volna össze a 43 pontocska. Legjobb hely az évben a 7., év végén 17. lett az összesítésben.

2005. Red Bull KTM 125:
egy előnye volt a Malagutinál töltött évnek, Talma megmutathatta, hogy mit tud kihozni egy gyenge gépből. Egyre több nagy csapat számol vele, majd robban a bomba: Talmát leigazolja a rohamléptekkel fejlődő KTM, és harmadik gyári motort biztosítanak neki Kallio és Simon mellett. Nem is kell csalódnia Harald Bartol csapatfőnöknek, a harmadik futamon Talma dobogóra áll (3.), két futammal később pedig megszerzi élete első győzelmét Mugello-ban! A befutóra kiugrottam a fotelból, anyám a fakanállal a kezében, apám belépve az ajtón, kabátban nézte végig, ahogy felhúzták a magyar zászlót.
Sokáig minden csodálatos, Talma versenybe száll a vb-címért Kallioval és Lüthivel. Év közepére kicsit lemarad tőlük, majd jön az ominózus verseny Katarban, ahol megveri a vb-címre esélyesebb csapattársát. Sokan sokmindent gondoltak ekkor, önző-Talma-nem-csapatjátékos kontra nem-vagyunk-Forma-1 és a jobbiknak kell nyernie.... Az biztos, hogy a három nagydíjat megnyerő, vb-bronzérmes Talmának ezután nem volt maradása a KTM-nél.

2006. Humangest Honda:
A Honda sokmindent ígért, hisz a bajnok Lüthi is Hondán maradt, de a valóságban az Aprilia messze előttük járt, az aranyszárnyasok pedig a MotoGP-re koncentráltak, nem a kiskategóriában. Talma egyetlen harmadik helyet szerez Brno-ban, és biztos, hogy nem vigasztalta, hogy a legjobb Hondás lett a világbajnokság 7. helyén.

2007. Bancaja Aspar Aprilia: 2007-re Talma a 125-ös kategória egyik legfontosabb motorosává nőtte ki magát, és Jorge Martínez Aspar világverő csapatához csatlakozott. Már a téli teszteken egyértelművé vált, hogy abszolút vb-esélyesként kell vele számolni. Végigkísérte ugyan az évet az RSW-RSA vita (Talma a 2006-os RSW-vel versenyzett, míg a többiek, Faubel, Gadea, Pasini a 2007-re fejlesztett RSA-val), de nem lehetett egyértelműen dönteni. Talmát ugyan többször is otthagyták az erősebb RSA-k, de gondoljuk csak Pasini elképesztő pechszériájára év elején...
Talmácsi elképesztő csatát vívott Hector Faubellel, amibe időnként beleszóltak mások (a feltámadó Pasini év végén, Pesek pár versenyig, Koyama a KTM-mel), de 2007 a két Aspar-osról szólt. Lássuk a számokat:

Talma: 3 győzelem, 6 második, 1 harmadik hely, 5 pole, 1 versenyen nem szerez pontot.
Faubel: 5 győzelem, 2 második, 6 harmadik hely, 2 pole, 2 versenyen nem szerez pontot.

Valamint az évad grafikonon. Amint azt már máshol is leírták, Misano volt a fordulópont, ahol Corsi és Faubel kiütötték egymást, Talma pedig bejött másodiknak. (A zöld vonalban a második vízszintes szakasz.)


És ami a jövőt illeti: 2008-ban Talma a kiskategória (és az Aspar csapat) királyaként fog visszatérni, 2009-re pedig a 250-be tart a spanyol csapattal. Csak így tovább!

A bejegyzés trackback címe:

https://lacalaca.blog.hu/api/trackback/id/tr66219625

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása