Hétfő

Hát itt vagyok. Lássuk mi történt eddig:

Reggel indulás Ferihegy 1-ről. Nagyon korán van, és van még egy Molnár László a gépen. Jól össze is kevertek minket, de nem volt belőle gond. Egy Airbus A319-essel mentünk. Csináltam néhány fotót, de párás volt az idő, úgyhogy gyengék lettek.

Ilyennel mentem

Kölni dóm



Kukacok

Leszállás után egész simán ment minden, az én bőröndöm bújt elő először! Fel az expresszbuszra, irány Bonn. A bonni vasútállomásnál kicsit vacilláltam, hogy megpróbáljak-e egy buszt keresni, vagy sétáljak, vagy mi, de aztán taxiba szálltam. Egész jól megúsztam 6,5 € volt. Ami ezután jött, az elég vicces...

Belépve az épületbe, kicsit megakadtam. Se portás se semmi. Pedig a tutor szerint mindennek rendben kellett volna lennie, megkapom a kulcsot, aztán kész. Jött egy srác kifele, megkérdezte segíthet-e. Na, vele megütöttem a főnyereményt, mert eg senior volt, egyből telefonált a tutornak (aki, mint kiderült, elfelejtett szólni a helyettesítőjének  - khm...), és a gondnoknak, aki fél óra múlva előkerült és odaadta a kulcsomat. Addig a sráccal (Stefan) beszélgettünk.

A szoba elfogadható, ágyneműt is kaptam, de azért elég minimál. Majd feldobom, a Talmácsis címlapot már kivágtam a táskámban maradt Nemzeti Sportból. A szoba a földszinten van, az épület sarkán. A közelben van egy kórház, délután több mentő is elhúzott. Remélem éjszaka nyugi lesz.

Mivel a szerződést csak holnap tudom aláírni, ezért inkább a beköltözéssel és körülnézéssel foglaltam el magam. Internetem is csak holnap lesz, kell hozzá a szerződés. Elsétáltam az utca két vége felé, az egyiken találtam egy gyógyszertárat és egy zöldségest, a másikon egy gyógyszertárat, boltokat, pizzériát, trafikot, miegymást. Be is vásároltam hirtelen. Megismerkedtem a lakótársakkal, négyen vagyunk közös konyhával és fürdővel. A két némettel, Katjával és Sebastiannal még nem sokat beszéltem. Khoi-val egy koreai fizikus sráccal beszélgettem hosszabban. Vicces, mert kevert nyelven csináltuk, hol angolul, hol németül, mikor hogy sikerült valamit elmondani.

Kedd

Reggel elmentem a Studentenwerk irodájába. Útközben találtam még két gyógyszertárat, nem messze az egyik tegnapitól :). Vettem egy térképet, aláírtam a bérleti szerződést, és befizettem az első havi lakbért. Találkoztam két váci teológus-hallgató lánnyal, elég elveszettnek tűntek. Segítettem nekik elintézni a dolgokat, és elkísértem őket egy taxiig. Csütörtökön jönnek a Welcome Day-re, majd ott megkérdezem hogy boldogulnak.

Utána elsétáltam a MPIfR-hez (Max-Planck-Institut für Radioastronomie). Biermann professzor persze nincs itt, áprilisban csak 2(!) napot lesz Bonnban. Sebaj a titkárnőjével egy csomó mindent elintéztünk. Már van ideiglenes diákom és bérletem. Az intézet nagyon jól néz ki, modern, high-tech. És lesz egy gépem is amin dolgozhatok.

Elmentem még egy eü. biztosítóhoz is, hogy igazolják a biztosításomat. Tudnám mért kell kiállítani egy külön igazolást, hogy az EU eükártyám téényleg azért van, mert biztosítva vagyok. Az egész EUban. Vicces.

Délután vettem egy kábelt, hogy legyen netem, aztán kapcsolódtam. Meg lefotóztam a szállást. Az egyetlen ronda épület a környéken!

Az én ablakom a középen lévő oszlop mögötti a földszinten.

A bejegyzés trackback címe:

https://lacalaca.blog.hu/api/trackback/id/tr6254216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hugi 2007.04.03. 20:30:08

Tyűha... ámulás- bámulás!:)

lacalaca 2007.04.10. 21:25:29

Köszi hugicám! Mondam, hogy nem fogok elveszni. ;)
süti beállítások módosítása